Blogg
Reflektioner från vår CMO: 1 år på nya jobbet
Sitevisions CMO Katarina Bonde ser tillbaka på året som ny på jobbet. Blev det som hon tänkt det? Vad har vi gjort? Och vad händer framåt?
Den 1 mars 2023 klev jag in på huvudkontoret i Örebro, fylld av förväntningar och lite skön nervositet. Känslan att nu få vara en del av det företag och det team som jag haft dialog med sista tiden var härlig. Det som jag blev kär i vid första mötet med Sitevision, det fanns kvar – och det var såklart skönt att känna det.
Vad var det då som jag blev kär i?
Det första som slog mig när jag träffade Sitevision första gången var “ett sånt sympatiskt bolag”. Dels personerna jag träffade, dels den resa som bolaget gjort. Den organiska tillväxten de första 20 åren är imponerande.
Ganska snart kände jag också att det är ett väldigt spännande bolag med stor potential till utveckling och tillväxt. Till det kom även förståelsen och insikten för kvaliteten i produkten och kompetensen hos alla medarbetare. Sitevision har vunnit titeln Sveriges mest omtyckta CMS varje år sedan 2009. Och gång på gång får Sitevision finfina betyg i medarbetarundersökningarna. Det sistnämnda bekräftades ytterligare när Sitevision nyligen blev certifierade av Great Place to Work – med fantastiska siffror på 96% medarbetarnöjdhet.
Vad är roligast?
Jag kan nämna mängder av saker som är roliga, för det går inte att bara peka på en sak. Jag väljer några här.
Som marknadschef har jag ett större affärsansvar än att endast fokusera på marknadsföringen. Att vara delaktig och kunna påverka bolagets övergripande utveckling är mycket starkt.
Som många marknadschefer idag måste jag ha både bredd och specialistkunskap inom marknadsföring. Det är en stark drivkraft hos mig. Jag älskar att hålla mig uppdaterad på vad som krävs just nu för att Sitevision inte bara ska nå ut med sina budskap – utan också nå in.
Och på tal om drivkraft så är rollen som ledare en viktig komponent. Att få leda ett så kompetent marknadsteam som vi har är en ynnest. Ping Robert Lundin, Malin Pettersson och Jennifer Wenchert.
Men det är inte bara kollegorna i marknadsteamet som gör min dag. Alla kollegor på hela Sitevision är ett helt fantastiskt gäng som alla bidrar till den omtänksamma, nyfikna och engagerande Sitevision-andan som vi är så stolta över.
Det här ser jag fram emot år två
På Sitevision fortsätter vi att spetsa våra erbjudanden och marknadsföring. Produkter och tjänster får en ny och bättre paketering. Målgrupperna segmenterar vi ytterligare för att vara ännu mer relevanta i våra erbjudanden. Och vi skapar ännu tätare samarbeten med våra partners för att tillgodose kunders behov. Spännande!
På det temat så kommer vi också att ta tillvara på och använda vår data ännu mer. Samtidigt blir vi mer lokala i våra aktiviteter. Och så ser vi alla fram emot att ta ut Sitevision på nya marknader. Ja, allt det här kommer du säkerligen att få se och höra mer om – om inte allt för länge.
Mina känslor för Sitevision finns inte bara kvar, de har ökat under det här första året – och jag är övertygad om att det kommer att fortsätta så det kommande året.
Tack för att du följde med på första året av min Sitevision-resa!
Prenumerera gärna på Sitevisions nyhetsbrev
Du får stenkoll på nya funktioner i Sitevision, vad som händer hos oss och en hel bunt med tips. Tanken? Att göra ditt jobb med webben smart, smidigt och skoj.
Taggar
Dela
Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
CMS för
intranät
Öka engagemanget och stärk arbetsplatskulturen med ett socialt intranät.
CMS för
webbplatser
Skapa engagerande webbplatser med den digitala upplevelsen i fokus från start till mål.
Kommentarer